Az Omnia története

Az aroma kalandjai

Negyven évvel ezelőtt, az Omnia márka születésének az idején a feketekávé hatalmas népszerűségnek örvendett. Minden irodában a kávéfőző vált az egyik legfontosabb masinává, a szimpla és a dupla pedig a legkívánatosabb itallá. A kávéfőzésért felelős munkatársnak természetesen mindenki igyekezett a kedvében járni.

Az üzletek polcain vigyorgó fejjel díszített tasakokban várta a vásárlókat a szemes és a pörkölt kávé, I/aa minőségben 4,10, II/bb minőségben 3,30 forintért. Mire megérkeztek az akkoriban modernnek számító celofán csomagolások, az első osztályú kávé 100 grammja már 19,50 forintba került, az extra pörköltkávéért pedig 23,50 forintot is elkértek. Akik házilag, serpenyőben vagy sütőben szerették volna megpörkölni a kávéjukat, azok nyers formában is hozzájuthattak a feketének valóhoz.

Ebben a környezetben született meg a már akkor is elegáns, ezüstbe burkolt Omnia, amelynek a legtöbb ember számára ma is egyet jelent a nagybetűs kávéval. Nevét az Omnia vincit Amor kifejezés ihlette, melynek jelentése: a szerelem mindent legyőz. Az Omnia kávé pedig valóban minden elvárásunkat teljesíti: az ereje, a színe, az íze, az aromája összetéveszthetetlenül egyedi és karakteres. Ráadásul az első olyan kávé hazánkban, amely névvel, filozófiával és reklámmal rendelkezett. A magukra valamit is adó presszók pedig kis tábláikon büszkén hirdették: „Csak Omniát főzünk!”

Mire a csomagoláson megjelent a kávébaba néven elhíresült kis figura, csaknem minden harmadik magyar család Omnia kávét ivott az otthonában is.

Néhány év csend után, a kilencvenes évek elején megszületett az Omnia-dal is. A kávébaba ugyan eltűnt, de a márka folyamatosan újult, állandóan követve az adott kor trendjét. A márka a Compack helyett egy nemzetközi vállalat, a Sara Lee és annak több mint 250 éves Douwe Egberts márkájának termékpalettájába került. A változások idején azonban egy dolog állandó: a minőség.

Az utóbbi évek során a márka csomagolása többször változott, külalakja finomodott. Az Omnia érzelmekre ható reklámjainak köszönhetően számos értékes TV filmmel gazdagodott a magyar reklámfilm piac.

Aki az Omniát veszi le a polcról, ma is biztos lehet benne: különleges íze és aromája garantáltan inspirálja majd minden érzékünket, és ezáltal a kávézás legteljesebb élményével ajándékoz meg bennünket.